..Tayar Pancit...

gambar ihsan dari google.com

Ops.. tayar yang pancit tue bukan tayar moto aku,tapi kawan aku Cik Juon(Nurul)..entry nie baru jer aku sambung sebab tak dan nak bercerita.. Cik Juon nie salah sorang kawan VF aku.. sekampung pulak tue...




Pagi tadi time aku tido,dapat satu call... naik number jer,tak ingat pulak no sapa..Angkat tepon,rupanya Cik Juon yang call.. katanya motor tayar pancit kat area Damai,kawasan Keramat. Kat kepala otak aku nie dok teringat kedai tutup jea maklumlah ramai yang dah cuti... Dia mintak no pomen kat aku,aku pon bagi la no pakcik yang tolong tukar tiub moto time moto aku pancit dulu..




Cik Juon tepon aku sekali lagi... Katanya pakcik tue dah balik kampung.. macamana pon kena cari kedai moto jugak la.. Aku pon bangun mandi dan siap-siap pegi kat dia.. Sebelum tue aku usyar dulu kedai area situ kalau ada yang buka.. Yang aku pulak selamber jer terlajak sampai LRT Jelatek,padahai aku baru jea lalu depan dia... Patah la balik... dah jumpa Cik Juon,dia ikut aku p kedai moto yang berhampiran area tue..




Sementara tunggu pomen siapkan moto,kami nyembang-nyembang la dulu.. Cik Juon malaih nak masuk keja dah sebab time tue dah kol 11 pagi.. Lepas setel tue,aku ajak Cik Juon sarapan sebab tokei kedai bagi limau tadi,ingatkan manis.. tapi masam.. Perut pon dah munyik-munyik... kami singgah pekan Keramat dan makan Lontong di salah satu kedai kat situ... Boleh tahan jugak lontong dia... Sedap...:)






Pastu kami pon bersurai.. Dia kena keja jugak sebab ada setengah hari lagi... Aku pon balik umah jea la.. Sampai jea umah,teringat nak mendobai,abeh cadar,selimut baju-baju aku kasi dobi... pastu mop pulak lantai yang berdebu tue.. abes tilam aku letak kat ruang tamu... Lepas setel,barulah mandi dan solat...

Comments

Popular posts from this blog

7.2.2013

Sampai Hujung Nyawa..

Selamat Kembali..