..i fOlLow U..

Thursday, April 29, 2010

cUti LePas KeJe maLam...



...assalammualaikum....
lamanya tak updatekan...
hehehe maaf la yea...
aku mengoffkan diri tuk berkursus di Sarawak pada minggu lepas...
hari nie pulak...
lepas tiga hari aku keja malam...
time to rest la kan...
seperti yang di rancangkan...
hari nie aku dan dd akan balik ke PULAU PINANG hari nie...
hope semuanya selamat sampai....
kami bercuti selama 3 hari jer...
tapi aku kira nya 4 hari la..
sebab hari nie dah cuti...
kepada kengkawan kat penang...
'boleh lah wat appoiment ngan kami"
hehehe
leh lepak-lepak sambil bergosip mana yang patut...




...to BUZU....
mesti mau jumpa kawe kan!!!!!
....to intan MGM.....
make sure MGM xdak kat umah....
.....to dak VF Penang...
sila roger kalo mau hang out sama
...to Geng BAs SekolaH..
kalo sempat memang mau jumpa lu orang...
...to adek dila cayang...
ku tunggu suprise mu



semoga perjalanan kami selamat....
"INSYALLAH"
bonet keta DD akan ku penuhi dengan pesanan dari org kampung..
hehehehehehehe"ngan marah haa"

<3trima>

Tuesday, April 20, 2010

...aPA KaTa HatI...


*
*
*
*
*
kAtA haTi....
mAhuKan TeMan...
tEman SuKa daN duKa..
SuKa beRsaMa..
DuKa lAra beRsaMa..
teMan berBicaRa TaNpa JeMu..
sAliNg meLengKapi...
BiaR peNuh DugaAn..
BisA teGa HaDapi Jua...
bErDepaN deNgan Mu Ku HilAng BicaRa...
mAhu MenaTap waJahMu...
MaHu MenDengAR kaTa-KataMu...
maHu meLayanimu....
mAhu Kau MelinDungiKu...
MaHu Apa SaJa sEpErtI aDam DaN hAwa...
sAlIng MeLengkApi...
TaPi AnDAi KaU tAk BeRanI BeRkoRban...
PerTaHanKan ApA YanG kiTa coRakKan...
KaU sUnGGuH TaKut NaK mEnYatAkAn KeBeNaraN....
aPa maKnaNYa inI...
usaH di BerI HaraPan Yang meNGGunuNG iTu...
DeMi seBuah IkaTan Yang Kita TelaH biNa...
KaU BeraNi meNjatuhkaN haraPan itu...
mUsnaHkan IkatAn itu...
ApAkah InI maHuMu...
MeLiHat PenDerItaAn aKu...
PendeRiTaAn ciptAanMu...
SuNggUh aku TaK sAngKA...
kaU teTap DenGan KKeMAhuaNmu...
terPaksa kutUruti jUa...
deMi InsaN yaNg kaU saYang...
deMi keBahaGiaaNmu...
aKu pasTi akU jua Akan Bisa BahaGia sePertI Kamu...
Aku PasRAh...





Tik,.,tik,.,.tik
Waktu berdetik
Tak mungkin bisa ku hentikan
Maumu jadi mauku
Pahitpun itu ku tersenyum

Kamu tak tahu rasanya hatiku
Saat berhadapan kamu

Tik,.,tik,.,.tik,.,.
Air mataku
Biar terjatuh dalam hati
Mau ku tak penting lagi
Biar ku buat bahagiamu

Kamu tak tahu rasanya hatiku
Saat berhadapan kamu
Kamu tak bisa bayangkan rasanya
Jadi diriku, yang masih cinta

Kamu tak tahu hancurnya hatiku
Saat berhadapan kamu
Kamu tak bisa bayangkan rasanya
Jadi diriku, yang masih cinta










...KeTahuiLah aKu MaseH cinTa HiNggA huJung NyawA...

Sunday, April 18, 2010

....reHat kaT umAH....

Alhamdulillah syukur....
dapat jugak aku berehat sambil bereskan kain baju yang menimbun tue..
hehehe bukan malas,tapi hari asyek ujan jew...
asal basuh jer 2..3...hari baru nak kering...
ari nie pon ujan jugak.. terpaksa la basuh jugak baju-baju tue..
pas kemas-kemas... layan FB la pulak... hehehe
malas mo kluar hari nie...
esok dah start keja balik..
so...
baik rehat jer kat umah..
leh packing apa yang patut tuk bawak p sarawak minggu depan...:)

Saturday, April 17, 2010

nO smOkiNg

Tips to quit smoking

1. Delay
Melengah-lengahkan..
( wait for 5 minutes,or say "later")

2. Take long breaths
Menarik nafas panjang
( slowly breath in 3 times)

3. Drink water
Minum air
( drink boiled water,avoid caffeinated drinks )

4. Make yourself busy
Menyibukkan diri
(Engage in activities to distract yourself and forget about the need to smoke )

5. Distance Yourself
Menjauhkan diri
( From places with smokers )

6. Avoid
Mengelakkan diri
( Places,environments and occasions with smokers )

7. Chew something
Mengunyah sesuatu
( Such as candy or fruits and avoid sweets)

8. Wash your Hands
Membasuh tangan

9. Bathe/ shower often
Mandi dengan kerap

10. Strech Your Muscles
Meregangkan otot
( when feeling sleepy )

11.Meditation
Meditasi

12. Prayer
Memohon doa
(pray for resolve and willpower )



Selamat beramal...:)

Friday, April 16, 2010

.....penat seminggu.....



penat bekerja....
minggu nie sengaja aku tak amek cuti, aku simpan cuti tuk ke KUCHING pada minggu hadapan. sendiri yang jerat diri sendiri..padan muka kau..!

penat berfikir....
banyak benda yang berlaku seminggu nie.. daripada hal peribadi melarat ke hal-hal lain... semua membuatkan aku terpaksa berfikir.sampai tak tahu mana satu yang nak fikir dulu..

penat mendengar keluhan....
bila kita mula dengar keluhan seseorang,dengan harapan beliau akan berasa tenang... sebaliknya,kita tak dapat menenangkan hati sendiri.. tak mampu memberi jawapan yang sepatutnya..kerna jawapannya aku belum ketemu..

penat melayari laman sesawang....
seminggu ini aku begitu aktif di facebook,maklumlah..ada orang pinjamkan aku broadband..dapatlah aku mengupdate apa yang patut... MACEH yea..

penat berbelanja....
pantang ada jualan murah,aku mengambil kesempatan beli stok apa yang patut... kalo nak tunggu hari biasa,memanglah tak dapat harga yang murah.. hehehe penuh bilik aku ngan stok-stok baru... puas hati..

penat merindu...
dari tahun ke tahun,bulan ke bulan,minggu ke minggu,hari berganti hari, aku tetap jugak nak merindu dak sorang tue...walaupon aku tau,dia tengah bahagia dengan orang tersayang. namun jauh di sudut hati aku tetap ingatkan dia.. susah rasanya nak buang orang yang kita pernah sayang dalam hidup nie..aku tidak sama sekali menanti..penyebabnya,dia tengah berbahagia.. mana mungkin aku bisa menghancurkan kebahagiaan dia..hanya doa aku kirimkan buat dia di sana.. AKU PASRAH...

penat selsema...
penat seminggu belom hilang lagi...terjangkit pulak dengan virus selsema ngan batuk...hampir-hampir aku demam...dah aku memang demam pon semalam.. peritnya bila nak jaga diri sendiri..diri orang lain aku boleh jaga... :( alhamdulillah aku semakin pulih..dapat bekerja jua..

penat terbang....
dalam bz,bz aku nie..aku tak lupa membaca novel-novel yang telah aku beli pada pesta buku yang lalu... berjangkit pula pada member sebilik aku... lepas satu,satu novel baru aku buka... aku mula melayang dalam dunia ciptaan penulis... terbang mencari arah tuju...cuba menghayati.. menganalisa,melihat kembali kedudukan diri sendiri.. mencedok apa yang baik,yang boleh di buat panduan..

penat melihat...
melihat ke sana,ke sini perangai,ragam,ego,cara dan segala-galanya tentang diri dan manusia di sekeliling.. menyesuaikan diri dengan persekitaran yang sedia ada.....

penat dan akan tenat....
kalau aku tak berehat,aku akan tenat dengan semua nie.. aku mesti rehat... sebelum berehat,semua nie ingin aku bereskan.. baru dapat aku berehat dengan tenang....




maafkan aku andai salah dan silap aku amat terlihat oleh mata-mata di luar sana...:) aku hanya manusia biasa...ingin serta menyayangi orang di sekelilingku... perbaiki diri...hiasi peribadi... memberi dan menerima.. namun aku juga bahagia dalam kehidupan yang penat ini,walau masih belum cukup sempurna...


....HANYA MAMPU BERDOA PADANYA YANG MAHA ESA.....

Wednesday, April 14, 2010

...sAkeT...



arrrrgggghhhhh..... saket kepala,hidung berair,badan panas,nak tdo xbuleh.... adeh... tetiba pulak selsema aku nie melarat...dah segala jenis ubat aku makan... amek masa jugak nak baek...xselesa betul nak wat keja....dah la keja direct seminggu...pas abeh keja,ada ja aktiviti sampingan aku,p makan la,lepak-lepak ngan kak ana,men bowling,tengok wayang,jumpa kawan-kawan.... mana la xsaket.. xreti nak rehat langsung kan... bukan apa.. tak nak la hampakan permintaan kawan-kawan..lagipun bukannya selalu dapat jumpa.. kena booking dulu la katakan... hehehe maklum la,aku nie tak sama cuti ngan orang lain...:)lagipon pas nie susah dah nak jumpa 2 orang kawan aku nie... nak berhijrah ke tempat lain... minggu nie memang sangat bz dengan keja yang tak pernah nak setel... bertimbun-timbun pesakit aku kat wad tue... tapi masa dan kakitangan amatlah terhad... buat yang mana sempat jer la kan... penat pulak nak train budak-budak baru,kalo yang jenis cepat tangkap apa yang kita ajar tue sudah bagus...kalo yang jenis lembap sikit tue,susah la jugak... tapi kena la ajaq jugak walau apa pon yang akan terjadi.. minggu depan aku kena p KUCHING,SARAWAK... tempat yang memang agak teringin nak pergi.... tapi dah clash ngan program ke redang anjuran geng sawan aku... sangat la sedey... huhuhuhu harap-harap sama-sama enjoy walaupon tak berada di tempat yang sama.....:)

Monday, April 5, 2010

..maRathon NoVel...

JOM BACA !!!! begitulah yang tertera pada pen yang aku dapat pada pen hadiah dari akak NB sebab beli novel dia... hehehe maceh kak... aku sempat berkunjung ke Pesta buku pada 25 dan 26 Mac 2010...pada hari pertama... cuaca tidak begitu mengizinkan..hari mula hujan...tak dapat nak cross sungai tuk singgah ke store NB disebabkan hujan yang lebat sangat.. memang jumpa buku-buku keluaran NB kat store lain.. tapi xnak beli sebab nak jumpa kak NB :) ahaks.. sebenarnya sebelum pesta buku bermula,aku dah pon beli novel bertajuk GALAU Di HATI SERi.. buku nie agak tak sesuai ngan aku... sebab banyak dimuatkan dengan kisah-kisah berkaitan dengan dunia politik.. tapi ending dia aku suka...:) semua watak punya cerita berkait antara satu sama lain..lepas baca nie,aku akui dunia artis sekarang nie sedikit sebanyak memberi pengajaran buat kita... aku berharap kita yang menjadi sebahagian dari penonton,pendengar,pemerhati dapat menilai baik buruk sesuatu perkara yang akan kita akan lalui..





Novel kedua pulak.. aku tengah baca novel yang bertajuk LAGU CINTA.. keluaran NB.. amat tersentuh sebab kerana cita-cita dan kesihatan dri,terpaksa lupakan CINTA wat sementara.. memang perit kalu di tinggalkan tanpa kata lantas menghilangkan diri dengan harapan sang kekasih akan memahami...adeh.. pilukan... biarpun kita mengejar cita-cita,ingatlah orang tersayang,jangan biarkan orang yang kita sayang tergapai-gapai tanpa arah tuju... berterus-terang pastu tak ada yang terluka...setiap peristiwa dalam novel nie dikaitkan dengan lirik-lirik lagu yang amat sinonim dengan perjalanan cerita ini.. nak tahu lebih lanjut,sila dapatkan senaskah..:)


Friday, April 2, 2010

...siNgkapan raHsia...

Salam... agak lama aku tak update kat sini..maklum lah ada ja program aku hari-hari... ditambah dengan keadaan cuaca yang tak mengizinkan... eh..apa kena mengena plak kan... cuaca hari nie amat sejuk diiringi kehadiran gerimis yang telah di undang Ilahi... Kehilangan pelawak hebat Din Beramboi amat mengejutkan dunia artis...Beliau telah kembali ke Rahmatullah pada 12.30 pagi semalam akibat demam denggi yang serius... Al-Fatihah.. aku turut merasa kehilangan beliau.. tiada lagi keceriaan beliau bersama Pak nil yang selalu dipenuhi lawak jenaka di pagi hari.. Cukuplah hari nie di hiasi dengan lagu-lagu perpisahan di ruang udara... aku tak mampu bersedih lagi mengingati orang-orang yang aku sayang... semoga dia tenang di sana.. aku bertugas shif pagi hari nie... kami kerja berempat di temani pelajar-pelajar khusus perawatan... aku membiarkan mereka belajar apa yang kami lakukan seharian di tempat aku mencari rezeki.. aku sedia membantu andai ada yang kurang memahami.. mungkin pada mulanya aku sekadar melihat...pastu aku ajar la mana yang patut... pada waktu tengahari timbul pula cerita pasal RAHSIA TARIKH LAHIR... wah... aku pon tak ketinggalan untuk tahu tentang rahsia hari lahir aku...secara rawaknya, aku ada bakat tuk memimpin... tapi insyallah ke jalan yang benar la kan... hehehe ada baiknya dan ada buruknya... masing-masing ingin tahu info tentang diri masing-masing... memang aku tak nafikan 90% dari apa yang Puan ZZA cakap ada kebenarannya... aku berdoa insyallah satu hari nanti apa yang aku rancang akan jadi walaupon ada dugaannya...:) kata Puan, pandangan pertama untuk aku,aku kurang senyum.. hehehe sian aku kan... tapi pastu tu dia kata aku nie suka perhatikan orang wat keje..then aku tunjukkan kalo ada mana yang dorang tak reti buat...:) okeh la.. nanti aku sambung lagi... mau balik berehat... selamat bercuti di hujung minggu kawan-kawan..