..i fOlLow U..

Thursday, December 31, 2009

dAtAnglAh....2010...

sElamat tahun baru....arinie merupakan hari terakhir dalam tahun 2009.... segala-gala perkara yang berlaku sepanjang tahun nie akan jadi satu sejarah,satu kenangan yang indah walaupun lebih banyak pahitnya....aku bersyukur dapat merasa segala nikmat yang aku perolehi dari yang Maha Esa...
.
.
.
mungkin dugaan serta cabaran 2009 belum hebat rasanya... aku dapat rasakan tahun depan bakal mencetus pelbagai dugaan yang hebat...untuk itu aku perlu bersiap sedia dari pelbagai sudut...
.
.
.
Moga-moga tahun 2010 akan lebih bermakna..dimurahkan rezeki..serta dapat meningkatkan prestasiku dari pelbagai sudut..... azam tahun baru sudah bersepah-sepah dalam otak nie...
harap-harap dapatlah aku hadapi demi mencapai semuanya....
.
.
.
semuanya berlaku dengan pantas... ada perkara di bawah pengawasan kita.. ada yang berlaku tiba-tiba bagai takdir yang telah dirancang-Nya...oleh itu...aku kena berusaha dengan lebih keras..lebih kuat lg untuk mencapai segala yang dihajati...
.
.
.
akhir kata.. selamat tinggal 2009 yang aku akan di rindui selalu...
selamat datang 2010 yang bakal menjanjikan segala-galanya...

Friday, December 25, 2009

-BenGANg-

ergghhhh....sakit kepala...sakit mata...selesema...letih...xcukup tidur....isk..dah dua arie dah macam nie...arinie makin menjadi2 plak sakit aku nie..nak kata demam,xmacam demam pon..tapi badan still panas gak..dah brapa biji KK aku telan..tapi kejap ok,kejap tak...bab makan pon x brapa nak lalu sangat...xkan sebab aku asyik kuar jalan..mungkin xcukup tdo disebabkan 1 hal yang bt aku bengang jugak pada mulanya...tapi di sebabkan kesungguhan orang tue..aku wat cool jew.. padahal sama2 paramedik.. tak kan x paham2 kot yang kita nie penat dan dah buat muka bengang..ker memang dah di ajar tuk wat do know jer kot...hermmmm..... gasak lah... malas dah nak fikir... janji nak kasi diri aku nie ok skit.. cuba nak jadi kuat macam orang sihat.. tapi diri sendiri jugak yang menanggung sakitnya...haha..padan muka aku.. sapa suh kuar jugak kan...:((

Friday, December 18, 2009

baLiK kAmPuNg


sepanjang bulan nie..ada saja aktiviti aku.. bermula dari minggu pertama..preparation tuk kenduri ChOi n ApaI.. siap tempah baju lagik..dasyatkan...sempat lagi aku balik ke kg aku di Penang ada kenduri rakan sepermainanku suatu waktu dahulu...Tahniah Fdos n Fika..:) kalian memang secocok...
minggu ke-2 pula aku ke Sik,Kedah..kenduri sahabat baik ku WAWA...selamat bertunang..semoga tercapai hajatmu...sesungguhnya aku belum pernah menjejakkan kaki ke sana..dapt singgah resort2 yg boleh di buat port shoot gambaq kawen hehe...this week...time to balik Penang...siap balik Ngan makcik n anak-anaknya..hehe macam-macam dah dok pln nie.. ada yg ajak p sedim..beshnya..p tgk wayang...lepak-lepak..n tak lupa jugak p pesta PENANG... tengok la mana yang sempat hehehe jom jalan-jalan....

Monday, December 14, 2009

..seLaMaT hAri LaHir aBaH..


patut la semalam xleh nak lena...rupanya..dok teringat arini 14.12.2009 birthday abah...



selamat hari lahir....

selamat hari lahir....

selamat hari lahir ABAH....

selamat hari lahir.....


yeay....arinie merupakan hari lahir abah..maaf abah..chek x leh balik...insyallah minggu depan bleh kita sambut sama-sama..syukur..abah masih sihat sehingga hari ini..kasih sayang abah tidak berbelah bahagi pada kami..chek bersyukur punyai abah seperti kamu...segala pengorbanan abah xdapat hendak chek balas sepenuhnya...terima kaseh atas segalanya..

kami sayang ABAH....muaaahhhhhh....





Friday, December 11, 2009

...f0t0 + cAmeRa..




salam pembuka bicara...entah kenapa aku suka amek gambar mcm nie... walaupon tak brapa reti nak posing-posing.... kata kawan-kawan,aku bagaikan jurugambar profesional...padahal,aku main snap jer yg mana aku rasa cantik n unik....tapi hehe hasilnya tetap bagus juga.. banyak lagi yang aku perlu belajar....teringin jgk nak memiliki camera yang canggih-canggih...memandangkan duitku perlu di gunakan tuk tujuan lain,terpaksalah aku lupakan dulu niat ku yang satu tue....tapi kalo ada rezeki lebih,insyallah aku akan memiliki jugak satu hari nanti..buat masa nie,aku pakai yang mana ada...dah 2 cameraku rosak..1st yg olympus..aku amat sayang yang tu sebab tue duit pertama aku dapat elaun masa blajar dulu...biarpon dah xleh nak fokus bila tangkap gambar,aku tetap nak simpan jgk...camera yg ke-2..adik aku punya.. aku main amek ja sebab dia x pakai sgt ..hehe blasah pnya blasah..akhirnya rosak jgk....skarang aku pakai SONY plak..beli yang murah jer...huhuhuhu..
nie la hasilnya....pic nie masa
wedding my roomate ChOi n A paI..semoga dorang bahagia...muahhhh..

" sunset at bagan lalang..."


..love this pic..













Wednesday, December 2, 2009

- p a M e R a N p E n G a N t I n -








herm....macam tak percaya plak macam mana aku bleh p meringankan langkahku ke PAMERAN PENGANTIN pada 13-15 november 2009. Atas kerajinan serta kehendak roomateku ,kami menjejak kan kaki ke PWTC. Sungguh teruja bila tengok pelamin-pelamin yang ada kat situ...sudah tentu harganya mencecah rm5k ke atas..ada yang siap pakage pun ada.. paling mahal dalam rm25k satu pakage termasuk semua... Sebenarnya kami bukan survey pelamin pon...survey harga cake icing kalo bleh yang siap anta kat umah.. sure la nak yang delivery charge yg murah...:) akhirnya setelah selesai round-round kat sana,kami pon balik la... tempahan pon dibuat pada keesokan harinya..:)












nie antara pic yg sempat amek......:)























...PeRnahKah KaU meRasa...



rasa apakah...??
mungkin..
gembira..
sedih...
rindu...
sayang...
benci..
sakit hati..
bahagia..
enjoy..
derita..
senang...
nyesal...
susah..
rendah diri..
tak dihargai..
bangga..
sepi...
nakal..
baik...
dengki...


dan apa saja yang kita rasa..semuanya banyak memberi kesedaran pada diri kita...andai kita SEDIH..mungkin ramai lagi orang yang di luar sana lebih sedih dari kita...dari hari ke sehari..macam-macam kita rasa..mungkin cara penerimaan seseorang itu berbeza... mungkin penerimaan kita membuatkan orang lain memBENCI kita...yang penting kita buat yang terBAIK untuk diri sendiri... GEMBIRAnya kalau kita sentiasa dihargai...tapi rasa RENDAH DIRI makin menebal dalam hati....kadang-kadang kita cuba mengelak sesuatu dari terjadi... kita tak sedar yang kita cuba elakkan tue adalah perkara yang BAIK buat kita...
musykilkan..tak dapat berfikir dengan waraskah...??akhirnya kita juga ya
ng merasa NYESAL sebab biarkan ia berlalu...apa lagi...memang la DERITA..PERIT sangat-sangatkan...kalau yang jenis pendendam tu...sure la ada Perasaan Hasad DENGKI...PHD nie yang susah..xguna nak dendamkan orang.. nanti kita yang sakit hati...kalo boleh...doakan lah kita semua HAPPY...ber BAHAGIAlah selagi kita mampu...
*OtaK tGh wEng....

Tuesday, December 1, 2009

- a!diladHa -


setelah 4 hari bercuti di kampung...keriangan aidiladha tidaklah begitu terasa..kunjungan sanak saudara tidaklah sehebat aidilfitri yang lalu.itu tidak menjadi penghalang untuk ku terus berada di kampung. Malah lebih menyedarkan aku apa erti sebuah pengorbanan. Erti pengorbanan sebenarnya ialah org yang sanggup berkorbanan tidak mengira waktu,tenaga,jiwaraga,harta,kepentingan diri dan sebagainya.. Sesudah berjemaah solat sunat aidiladha,seperti biasa khutbah diperdengarkan..ini memperingati kembali peristiwa Nabi Ibrahim a.s dan anakandanya yang tersayang Nabi Ismail a.s.. aku terfikir apakah pengorbanan yang aku dah buat selama masih bernyawa nie....? mungkin pengorbanan yang aku buat tidaklah sehebat mana... tapi demi keluargaku..aku rela berkorban apa saja... Biarlah apa yang kita korbankan itu menjadi kekuatan,menjadi motivasi pada diri kita..moga dapatlah sentiasa menjadi panduan untuk hidup ini. Pernah jua ku berkorban demi sahabatku.. biar pun aku dalam kesusahan pada masa itu... aku bersyukur sedikit sebanyak dapat meringankan beban sahabatku itu. Berkorban kasih.. semestinya andai kita sudah tidak diperlukan lagi pada satu masa. Semoga dengan pilihanmu itu bisa membawa kau ke jalan bahagia..Ku di sini sentiasa mendoakan kebahagiaan buatmu.. Terima Kasih kepada sanak saudara yang masih mengingati diri ini..rupanya aku tidak keseorangan walaupun sekadar bertegur sapa saja bila mengunjungi kenduri doa selamat sedaraku. Masih diingati oleh guru sekolahku,jiran-jiranku,sahabat-sahabatku...alhamdulillah..syukur. Kini aku sedar biarlah berada di tahap manapun andai kita berbuat baik,baik lah balasannya..dan diri anda sentiasa diingati walau di mana jua anda berada.. di kesempatan ini..ku ingin memohon maaf andai kesilapan lalu masih segar dalam ingatan kalian..semoga kalian berbahagia..:) salam aidiladha..