..i fOlLow U..

Thursday, July 28, 2011

..Wajib makan kalau ada kat Penang...

Assalammualaikum wbt dan selamat malam.. hurm.. ada yang tengah tdo kan... ada yang tak reti nak tdo macam iena nie... Balik Penang jer sure program diet dimansuhkan... apa tidak nya,masa nie la kena menikmati makanan yang BEST-BEST belaka.. antaranya...



Pasemboq Padang Kota



Ikan Bakaq @ 3 rasa


Cool Cha di Restoran Kapitan





Nasi Kandaq Penang


Lauk telur sotong n ayam goreng


Yummy... macam mana la nak diet kalau ada kat sini.. semua nak makan... Semalam kami sekeluarga keluar makan kat Bangkok Tomyam... Memang sedap makanan kat sana,kami order ikan siakap 3 rasa,tomyam,sup sayur,ayam goreng gajus,telur dadar,kailan ikan masin.. fuh.. kenyang.. nasi sikit jer,tapi asyik meratah lauk jea la..

Hari nie,tengah hari adik bawa balik Nasi Tomato dari ofis kakak.. bedal lagi tuk makan tengahari.. cuma aku,abah n tok ja ada kat umah..bertambah-tambah tok makan sebab ada buah durian.. pernah makan tak dengan nasi? orang tua-tua memang suka tau.. buah durian makan dengan nasi..dengan pulut tu dah biasa kan...

Malamnya aku dan kak Anne berjumpa di Kapitan Queensbay.. lama sangat tak jumpa..lepak-lepak sambil bergosip n minum teh tarik... syiokkk ooo.... Sembang punya sembang.. ternampak pulak sorang budak yang makin membulat,En.Jaxbell... hehehe tak sangka chek... Sambung gosip la kami bertiga... En.Jax pun minta diri,jauh lg perjalanan katanya..sementara tunggu order utk ditapau, kami sambung sembang.. kalau ada lg sorang mau tak balik jawabnya... lepas order siap, kami pon pulang.. bila pulak nak ketemu lagi... mcm setaun sekali ja jumpa..:D

Wednesday, July 27, 2011

..Lovely...



...gambar ehsan dari e-jam mystepped...
TQ bro

...Ombak...



desiran ombak dipantai nan indah..
menggamit ku segala kenangan lalu...
Namun,ianya ku biarkan pergi bersama angin lalu..
jadikan ia sebagai satu permulaan yang positif dalam diri...
oh angin.. bawakan isi hati ku jauh ke sana...
yang berlalu ku jadikan sandaran...
yang bakal ketemu ku jadikan kekuatan...


...MISS THEM ALL...

..150 juta...


Jom layan lagu nie.. i like..:)

Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”

Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua–

saya kenal sayang saya”

Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

Rahsia kita berdua..

Tuesday, July 26, 2011

...@ Penang NOW...

Assalammualaikum wbt..dan selamat sejahtera...

Alhamdulillah,syukur pada Allah kerna aku telah sampai ke kampung halaman tercinta untuk berjumpa keluarga tersayang.. Sesampainya aku di sini,aku di ambil oleh abah.. Kami terus ke bandar tuk menunggu mak pulang dari bertugas.. Rindunya...

Selepas bersihkan diri,aku bersama adikku ke pasar malam Bukit Gedong.. Lamanya tak ke sana.. Yang bestnya selalu aku mesti beli PASEMBOQ.. memang sedap.. selain tu beli makanan tuk seisi keluarga.. balik dari situ,kami menghdangkan makanan dan makan bersama.. Perjalanan hampir 4 jam setengah amat meletihkan,tapi tidak sekali aku boleh tido awal jika aku dah sampai Penang..

Teringat dan teringinnya tuk berjumpa sahabat-sahabat.. insyallah ada kelapangan,pasti kita ketemu jua. Esok banyak urusan yang perlu diselesaikan..Malamya aku dikunjungi sepupu yang menghantar buah durian dari dusun di kedah.. Yummy.. sedap tau.. tapi perut dah full sangat,esok ler baru boleh nak makannya... tau-tau ja ai nak balik..:D

..Kisah Hati...

Hatiku hatimu
Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu menyempurnakan aku
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya

Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini

Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya


lagu nie tengah popular sekarang nie.... layan jom....:)

..Jadi Kuat..



Kuat kah anda?
semuanya terletak pada diri sendiri..
pabila kita di uji, kekuatanlah yang menjadi kayu ukurannya...
bertahan demi keluarga,anak-anak serta orang tersayang...

I can be TOUGH.
I can be STRONG.

Percaya pada diri.. fikirkan positif..
Pasti Allah menjanjikan yang TERBAIK buat kita..
Berdoa,bersyukur,bertawakkal..
Redha atas ujian-Nya....

Monday, July 25, 2011

..Kegunaan Makanan Berfungsi Semasa Berpuasa..

Semasa berpuasa, sumber tenaga dalam badan menurun dengan ketara. Walaupun begitu, potensi tenaga masih terdapat dalam lemak badan. Tenaga ini boleh dilepaskan dari badan dengan memastikan bekalan vitamin dan zat mineral mencukupi. Elok kiranya sebelum imsak satu sacet SSSolution diambil untuk membekalkan sekumpulan vitamin B dan mineral ini. Alternatif lain ialah mengambil 10-15 kapsul spirulina sebelum imsak. Ini kerana spirulina organik adalah kaya dengan vitamin dan mineral semulajadi.

Bulan Ramadan adalah bulan detoksifikasi, dimana pembuangan toksin melebihi pengambilan makanan. Aktiviti detoks ini perlu disokong dengan meneruskan pengambilan B'Young, ISO5 dan air di waktu malam.

Minda perlu suasana tenang untuk melawan nafsu. Ambil memo-complex beserta Royalmix (lesitin), selepas bersahur atau sejurus sebelum masuk waktu Imsak.

Tingkatkan aliran darah ke otak, mata dan keseluruhan badan. Pilih samada ingin mengamalkan i-complex, memo complex atau/dan iso7. Semuanya membantu meningkatkan aliran darah. Darah membawa oksigen, gula dan zat lain untuk digunakan oleh sel badan. Lebih segar sel, lebih bermaya tisu, maka lebih mantap dan lebih "hidup" organ dan sistem badan.



Nota dari Prof Dr Mat Easa.Pakar perunding pemakanan..

Thursday, July 7, 2011

07.07.11

assalammualaikum wbt dan selamat malam...















Maaf andainya kurang bersua di chat box mahupun titipan catatan baru... keadaan agak menyesak kan sekarang.. dugaan demi dugaan mendatang.. harus diselesaikan sebaik mungkin... :) Jangan risau yea...


Sebenarnya nak wish birthday MY BFF CIK INTAN MGM...:)






so...semoga sukses dalam hidup dunia dan akhirat,gembira bersama orang tersayang dan cepat dapat jodoh...:)

Monday, July 4, 2011

..Mornink...

Assalammualaikum wbt dan Selamat pagi... Alhamdulillah hari matahari masih sudi menyinari bumi.. walaupon penat semalam,ngantok pagi nie namun tetap jua aku bangun mencari rezeki...



sambil keje,hot fm memutarkan lagu POKOK... sangat soft nyanyian Nubhan.. tersuka lagu nie masa Nubhan nyanyi dalam AF rasanya..:) Jom layan...









Tersesat malu bertanya
Tak tahu tak tahu kemana
Terlalu banyak alasannya
Ku terdiam

Menyusur dikaki lima
Terlihat bayang wajah kelmarin
Tersentuh hati bagai luruh

Tanya sama pokok apa sebab goyang
Jawab angin yang goncang
Terbang burung terbang
Patah sayap diduga
Seandainya rebah
Kau masih ada


Terlalu mahu dan mahu
Terlupa apa yang perlu
Terlalu banyak alasannya
Duk terdiam

Tak mudah namun tak susah
Terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula luruh

Tanya sama pokok apa sebab goyang
Jawab angin yang goncang
Terbang burung terbang
Patah sayap diduga
Seandainya rebah
Kau masih ada

La la la la la la la la la
La la la la la la la lalalalalaaaa

Kau masih ada
Kau masih ada
Kau masih ada

Terlalu mahu dan mahu
Terlupa apa yang perlu
Terlalu banyak alasannya
Duk terdiam

Tak mudah namun tak susah
Terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula luruh

Tanya sama pokok






...Tanya sama HATI...