..i fOlLow U..

Wednesday, February 22, 2012

..Jaga-Jaga..

Assalammualaikum wbt dan Salam Sejahtera..

Sebelum nie aku terbaca kisah tentang Diabetis dari blog Mama Orked..katanya keluarga mereka dah ada keturunan kencing manis nie.. So ada kemungkinan beliau jugak akan mengalami masalah yang sama jika tidak dirawat..

Apa yang nak dicelotehkannya ialah tentang diabetis dalam keluarga aku.. Mak aku jugak salah seorang pengidap diabetis.. tapi aku memang selout ngan mak sebab mak betul2 jaga pemakanan dia dan seharusnya makn pon adalah sebahagian dari Kakitangan Kementerian Kesihatan.. Jadinya memang sangat perlu dan wajiblah mak mengambil tahu dan menjaga kesihatan dirinya.. Ubat yang diberi oleh dr semestinya di makan dengan dos,masa yang telah di tetapkan.. Alhamdulillah abah masih sehat dan tidak di diagnos mengalami apa-apa penyakit kronik..

Sekarang nie tengah usahakan agak tak melarat penyakit nie kepada aku.. Alhamdulillah aku telah berjaya menurunkan berat badan kepada berat badan yang sesuai.. badan pon jadi ringan dan dapat mengekalkan kesihatan. Semuanya berpunca dari aku berkenalan dengan produk kesihatan dari Syarikat Zhulian.. Mungkin ada antara anda yang dah lama kenal Syarikat Zhulian tapi kat mengenali produk-produk kesihatannya kan...

Secara berterus terang segala produk yang aku gunakan alhamdulillah HALALAN TOIBA.. mendapat pengikhtirafan halal jakim..dan di fomulakan oleh Prof Dr Azhar Mat Eassa( Pakar Perunding Pemakanan Asia Tenggara) yang paling bagus beberapa killer produk telah mendapat award yang berprestij.. Kompem aku tak ragu-ragu gunakan semuanya...

Sekarang aku berusaha mengekalkan kesihatan ahli keluarga aku sendiri.. aku tak nak mereka sakit dan menyukarkan mereka untuk meneruskaan hidup atau pun melakukan ibadah pada Yang Maha Esa. Insyallah sedikit demi sedikit pnyakit yang menjadi keturunan ini dapat dihalang dari makin teruk... Anda jua pastikan kesihatan diri dan keluarga lebih di utamakan. Ikut saranan dr selain Menggunakan alternatif lain untuk cuma merawatnya.. Ubat bukan penyelesaiannya.. Usaha untuk menghindar lebih baik...

Tuesday, February 21, 2012

ISO 5...Kelebihannya?


rangkaian produk ISO 3,5,7

Assalammualaikum wbt dan Salam 1 Malaysia...

Haaa.... nak kongsi siket tentang stu produk yang saya suka n nak share kepada anda semua yg mungkin ada masalah tentang Sembelit,Buasir atau apa saja masalah tentang usus anda... Jom memahami apa itu kelebihan ISO 5..Nota hasil perkongsian dari Prof Dr Mat Eassa..

Ramai bertanya "apa kelebihan ISO5 berbanding produk fiber lain"?

Jawapannya, ISO5 sudah lengkap mengandungi serat dietari yang larut dan tak larut, juga enzim hidup dari sumber nenas dan betik, juga mengandungi probiotik dari sumber halal. Serat + enzim + probiotik = penjagaan sistem penghadaman yang mantap. Jika tidak kita perlu ambil produk serat + yogurt + produk enzim secara berasingan. Kini tak perlu terlalu banyak produk, sudah ada satu produk yang merangkumi semua ramuan untuk sistem penghadaman.

Satu sacet ISO5 mengandungi 6 gram serat dietari, ~ 200 mg enzim dan melebihi 7 billion bakteria berfaedah. Ambil selalu waktu petang atau dicampur dgn BYoung malam. Buang air waktu pagi, membuang toksin dan melegakan...(Jangan dibawa ke mana-mana)!

Dua puluh tahun kebelakangan ini menyaksikan serat dietari muncul sebagai faktor dietari utama yang menyumbang kepada pencegahan dan penyembuhan penyakit.

Pengambilan kerap serat dietari telah dikaitkan dengan serum kolesterol yang lebih rendah, risiko penyakit jantung yang lebih rendah, penurunan tekanan darah, peningkatan pada kebolehan kawalan berat badan, kawalan glisemik (gula darah) yang lebih baik, penurunan risiko penyakit kanser tertentu (e.g. kolon) dan penambahbaikan fungsi gastrousus.

Terdapat dua jenis serat dietari; larut dan tak larut. Kedua-dua komponen serat dietari yang bersifat larut dan tidak larut ini terdapat dalam ISO5 dan B'Young. Setiap sacet ISO5 membekalkan 6 gram, sementara pengambilan B'Young pagi-petang-malam membekalkan 6 gram. Pihak berkuasa kesihatan mencadangkan pengambilan sekitar 30 gram sehari untuk mencapai tahap kesihatan optimum. Ini bermakna jika B'Young diamalkan setiap hari beserta dengan 2 sacet ISO5, kita sudah memperolehi 18 gram serat dietari sehari (melebihi dari 50 % keperluan). Keperluan selebihnya diperolehi dari sayur-sayuran dan buah-buahan dari makanan harian.

Melalui pengalaman sendiri,sy mengambil ke semua produk nie dan merasakan diri semakin sehat,ringan dan sistem pembuangan lebih baik berbanding sebelum nie.. Selamat Mencuba..

Tuesday, February 14, 2012

..InFo Tentang Kanser..

Assalammualaikum wbt dan Selamat petang...

Harap-harap Sehat semuanya...Petang nie nak share tentang artikel yg dibaca melalui FB Ikhtiar untuk melawan kanser.. Menurut aktikel berkenaan,berikut adalah beberapa faktor lain membantu menghalang pertumbuhan kanser....
  • Redha atau menerima dugaan yang mendatang dengan lapang hati adalah penting. Jika tidak kita akan terus menyalahkan Tuhan bagi setiap permasalahan atau dugaan yang menimpa. Sebenarnya Allah menguji kekuatan iman atau faith kita kepadaNya. Buat setengah orang dugaan ini umpama tamparan maut, buat yang lain ia umpama tamparan iman. Ada yang menganggap kanser ini bala dan beban, ada yang menganggap kanser ini rahmat pula

  • Sebagai insan beragama, kita tidak boleh menyangkal bahawa kuasa Allah mengatasi penyelidikan sains dan perubatan. Sebenarnya, itu hakNya untuk menguji kita hamba-hambaNya. Dan menjadi hakNya juga untuk memilih siapa antara kita yang akan menerima dugaan berat ini. Ini menjadi Qadar dan Qada’ buat setiap manusia. Qadar adalah ketentuan Ilahi buat hambaNya baik perkara baik atau buruk. Manakala Qada’ adalah perlaksanaan bagi ketentuan tersebut. Kita wajib percaya bahawa Allah sudah menetapkan apa yang bakal kita tempuhi
  • Isi darah kita dengan banyak oksigen kerana kanser tidak boleh hidup jika badan kita mempunyai kandungan darah yang banyak oksigen. Berjalan, menaiki tangga, belajar teknik pernafasan tai-chi, aura therapy dan qigong adalah antara riadah yang dapat meningkatkan kandungan oksigen di dalam darah. Semakin banyak oksigen, semakin tidak boleh hidup sel kanser itu.Fossilized Coral membantu membekalkan oksigen dalam darah

  • Ambilkira faktor istirehat yang boleh mengurangkan tekanan kerja atau peribadi. Melawati tempat-tempat seperti tepi-tepi pantai, bukit-bukau, atau tempat berair terjun, sungai dan jeram yang nyaman serta kawasan-kawasan peranginan dingin adalah satu terapi untuk badan. Tempat-tempat ini sebenarnya mempunyai banyak ion-ion positif yang dapat menarik ion-ion negatif di dalam badan kita. Merokok dan berada disamping orang yang kuat merokok juga bukanlah faktor istirehat yang dimaksudkan di sini

  • Kurangkan kandungan asid di dalam badan. Berfikiran positif juga menurunkan kadar asid di dalam badan kita. Kerap marah-marah pula sebaliknya akan meninggikan kadar asid di dalam badan. Merasa tertekan juga meninggikan asid di dalam badan. Kerap menangis, bersugul dan bermurung diri juga meninggikan kadar asid dalam badan. Sering berfikiran negatif(berfikiran/anggapan buruk pada orang, dengki, busuk hati, berdendam) juga menyebabkan asid di dalam badan meningkat tinggi. Semakin tinggi kadar asid di dalam badan, semakin suka kanser kerana ianya makanan tambahan untuknya membesar dengan cepat.

    Sebaiknya, pilihlah untuk lebih jarang marah-marah. Memilih untuk lebih memaafkan juga mengurangkan kadar asid di dalam badan. Ianya juga membentuk peribadi seseorang yang lebih baik.

  • Kita juga wajib percaya bahawa hanya Allah yang dapat menyembuhkan setiap penyakit. Kita diajar untuk sentiasa bersabar, tidak berputus asa, yakin dan meminta kepadaNya supaya diberi ketabahan dan kekuatan mental dalam menempuhi dugaan.Semoga artikal ini membantu anda dalam membuat pemilihan makanan yang bijak,

Menurut Pakar Perunding Pemakanan Dr Azhar Mat Easa,Kalau ikut artikel ni produk yg menambah oksigen darah seperti vegivera, dan menambah darah seperti spirulina sangat baik. Sementara produk yg membawa ketenagan minda seperti BYoung, memo complex pun baik bagi si pesakit. Selain itu pesakit boleh menggunakan air purifire dengan ion negatif dan ia sangat membantu..:)

Diharap ia dapat membantu..Terima kaseh...


Friday, February 3, 2012

Terukir Di Bintang


Mengingatkan Mu bagai Terukir di bintang...

Jika engkau minta intan permata
Tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang
Dari langit untukmu

Jika engkau minta satu dunia
Akan aku coba
Ku hanya mampu jadi milikmu
Pastikan kau bahagia

Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan kamu

Sayangku jangan kau persoalkan
Siapa dihatiku
Terukir di bintang

Tak mungkin hilang cintaku padamu

Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan kamu

Sayangku jangan kau persoalkan
Siapa dihatiku
Terukir di bintang
Tak mungkin hilang cintaku padamu

Sayangku jangan kau persoalkan
Siapa dihatiku
Terukir di bintang
Tak mungkin hilang cintaku padamu

Terukir di bintang
Tak mungkin hilang cintaku padamu

Wednesday, February 1, 2012

Pernah Baca Tak Novel Nie?


Assalammualaikum wbt dan Selamat Pagi...


Menurut soalan yang di atas tue..jawapannya yer.. pernah baca.. tapi pada 1 waktu yg lama dulu..Now buku tue pon tak tau tersimpan kat mana dah.. Sekarang nie dah diterbitkan kisah tentang buku novel Gemersik Kalbu.. teringat critanya yang totally sama dengan yg pernah dibaca dulu... Jalan ceritanya pada permulaannya sangatlah slow.. tapi makin lama..dah nampak kerancakkan cerita sebenar,so makin lama kalau kita ikuti kisahnya,sure tak sabar nak tgk sampai abiskan... Betul tak? Bab pelakonnya memang lah sangat sesuai.. mulanya tak suka si Akasha yg jadi Heronya,tapi Akasha pandai melakonkan watak kasanovanya tue.. Wow.. meletops gitue.. so makin la aku tertarik nak tengok citer nie till endingnya.. hehehe sampai bebudak rumah tertanya-tanya best sangat ker crita nie?????


Kepada peminat novel,mungkin nanti banyak lagi cerita2 novel yang akan diterbitkan dalam bentuk drama bersiri.. KAYO la penulis novel pas nie..Alhamdulillah.. Yang ada bakat untuk menulis novel,jangan sia-siakan bakat anda..


Lastly bab lagunya.. hehe macam geli gitue,tapi bnyk kali dengaq memang sure nak tergelak bila Akasha nyanyikan semula time dia belakon kan.. Best gak sebenarnya.. :D
Selamat melayan Drama Gemersik Kalbu..