..i fOlLow U..

Saturday, October 16, 2010

..KaseH...



$esungguhnya rasa sangatlah bosan jika perjalanan hidup ini tak diselitkan percutian nan indah bersama rakan atau keluarga.. macam dah lama sangat tak g jalan-jalan tempat jauh-jauh.. adeh... sesak jer kepala nie bila fikirkan pasal bercuti nie.. mana tidaknya, setiap hujung minggu aku terpaksa berebut dengan rakan sekerja untuk bercuti. maklumlah,aku bukannya bekerja seperti yang lain,senang-senang ja boleh cuti di hujung minggu.
@ku rasa tak der mood jer sepanjang 2 minggu nie.. mungkin sebab tak balik kampung lagi lepas raya puasa baru-baru nie. RINDU sangat nak balik PENANG. rakan-rakan lain suka bertanya kenapa aku suka sangat balik kampung? Jawapan aku senang jer la.. Nak jumpa family,kawan-kawan kat kampung. selain tue nak balik makan makanan yang besh macam masakan mak dan NASI KANDAQ :D.. febret tue.. bagi orang lain aku tak tau la kan... tapi bagi aku,aku MESTI balik jugak sebulan sekali ataupun dua minggu sekali :)
Minggu depan nak balik kampung.. ada nak buat kenduri kesyukuran sikit buat mak dan abah aku sempenan mereka nak menunaikan ibadah haji. sedeh jugak la kan,lagi 2 minggu jer boleh bermanja-manja dengan mak abah. pastue sebulan pulak baru mereka pulang. aku mengharapkan yang terbaik buat mereka,diberi kesihatan yang baik,mendapat haji yang mabrur,selamat pergi dan pulang. aku memang risaukan mereka seperti mana waktu aku kecik dahulu. Masa mak pergi haji,aku tinggal bersama adik beradik lain serta abah dan nenek. seksanya nak tunggu mak balik. aku mesti naik ke bilik mak dan menangis di jendela di bilik mak.kononnya mengharap mak dengar kesedihan aku. (sebak pulak dah....) asyik tanya jer bila mak nak balik.padahal mak bukan sekadar buat haji,mak mencurahkan khidmat baktinya di sana. akhirnya mak pulang denag ole-ole buat kami. aku memeluk mak ketat-ketat..mencurahkan segala rindu yang terbendung..:)
Terima kaseh tak terhingga buat abah dan nenek yang menjaga kami dari kecik sampai sekarang....Berkatilah mereka YA ALLAH.. satu hari nanti aku pasti akan siap sedia mengadap-MU jua...

17 comments:

Aujinz said...

Iena...kenape tak letak perenggan..sob sob sob (T_T)

!eNa PnG said...

Ojin..

Xsempat nak edit :-S sob sob sebab xletak perenggan ka?

Buzu Ediany said...

Mu, kawe pn mcm nk balik next week jugak..tp balik ari sabtu...mu nt ada kt png smpai bila??

!eNa PnG said...

Mungkin blk 23hb pagi.24hb mai umah tau. 25hb pagi kawe dah blk sini.kawe keja ptg..

Marzalina said...

kalau rindu..balik la kampung selalu hehe..n ajak dd sekali!

shamsul said...

penang...kg ke 2 bagi saya...

!eNa PnG said...

intan : dd xmau balik :(

!eNa PnG said...

shamsul



penang kat mana?

shamsul said...

banyak masa saya belajar di sana...di maktab dan usm...kini penang merupakan sumber ilham...

!eNa PnG said...

shamsul..

Owh.. Pernah belajar kat penang rupanya.. Jadi awak bukan orang penang la yea.. PENANG memang best walaupun mcm bosan bg sesetgh orang,tapi tetap best...

shamsul said...

saya orang ipoh...selalu ke penang. tangkap gambar...banyak tempat makan...unik...banyak cerita...banyak kenangan...

!eNa PnG said...
This comment has been removed by the author.
!eNa PnG said...

shamsul...

ipoh mali la nie ..


owh... awak photographer gak ka?

shamsul said...

lebih kurang...tangkap gambar untuk ilham...saya pelukis

!eNa PnG said...

Shamsul..

Wow.. Awak pelukis!
Selalu lukis apa?
Kawan saya aujinz pun suka lukis.tapi lukis kartun :-)

shamsul said...

sekarang saya banyak lukis bangunan2 lama...tema warisan, terutama di penang....banyak bangunan yang penuh unik dan nilai sejarah...insaAllah saya akan buat pameran solo tahun depan di k.l...ada juga jemputan dari galeri di penang...dalam pertimbangan

!eNa PnG said...

shamsul....


wah... ada pameran yea nanti.. baguslah....teruskan usaha:)kat penang memang banyak pon bangunan cantik-cantik..:)