..i fOlLow U..

Sunday, January 30, 2011

...Kata Mak....

Assalammualaikum... hari nie aku bersiaran dari kampung.. Pepagi lagi Abah dan Mak telah keluar pegi pasar.. Macam biasa la kaau balik kampung,sarapannya adalah Nasi Kandaq + ayam kicap +telur sotong.. Mak beli 2 bungkus boleh share untuk 4 orang makan... Waaa... sedapnya...


Selesai makan,tlong mak wat keje-keje rumah jap... walaupun aku tak berapa teror masak,sekali dah dok kat dapur tue memang terangkat jugak la aku masak kadang-kadang.. hehehe Menu hari nie, kari ikan bersama tauhu sumbat,ikan goreng dan sambal sotong kegemaran aku..


Petang nie lepas makan, nak kuar jap ngan adik aku p lepak-lepak kat Queensbay.. Macam lama ja tak ke sana.. Leh tengok-tengok kot-kot ada apa yang sale ka...


Dalam dok tolong mak tue, ade jew perbualan hangat antara ibu dan anak... macam biasa la,topik yang paling hot sekali BAB KAWEn... Adeh.. kengkawan mak,sedara-sedara dah tak sabaq-sabaq nak makan nasi minyak aku... asal balik ja,mesti ada kenduri kawan-kawan sekolah yang sama usia dengan aku.. Yang muda-mda pon dah terlebih dulu kawen dari aku... Mak KATA " cepat-cepat ka kak chik oi...mak pon dah tua.. " aku pun diam seribu bahasa ja.. tak berani nak jawab...



Apa nak jawab kat MAK nie..?

6 comments:

shamsul said...

emmm...mungkin mudah untuk berumahtangga, tapi untuk merasa bahagia yang sentiasa kita fikirkan...

!eNa PnG said...

Shamsul..


Betul tue..
kalau boleh biarlah perkahwinan tue sekali jea seumur hidup dan bahagia berpanjangan.
Awak bila lagi ?

Marzalina said...

nak kawen bukan semudah yg orang cakap2...banyak benda yg kena fikir sebelum kawen..kena ada duit, ada calon, ada tanggungjawab dan betul2 bersedia..kadang2 org cakap lepas kawen bahagia..tapi ada jugak yg hidupnya tak bahagia lepas kawen...so sapa pulak nak jawab nanti? sama2 kita fikirkan...

!eNa PnG said...

Intan..

Semua tue perlukan persediaan mental dan fizikal..

shamsul said...

terserah pada allah...

!eNa PnG said...

Shamsul..


Insyallah nanti ada seseorang untuk kamu...:)