143,6




Novel salah satu cara kita mengetahui,menghalusi,memahami isi hati manusia.. bagi penulis yang hebat,setiap inci rasa hati mampu diluahkan dengan jayanya.. aku salah seorang yang meminati novel melayu dari penulis-penulis melaysia.. sedikit sebanyak apa yang kita baca terkesan pada diri sendiri..Hati memang sukar dimengerti. Namun hati jua yang membentuk peribadi.. Apa ada dalam hati? tepuk dada tanyalah iman kita.. Saat ini sudah berulang kali aku membaca novel kak Melur Jelita terutamanya I LOVE YOU,STUPID. Penulisannya memang kena dengan generasi masa kini. kena dengan zaman serba moden.Apa yang ingin aku bicarakan ialah ayat-ayat yang lahir dari hati untuk tatapan peminat novel.. setiap baris ayatnya mampu membuai hati siapa yang membacanya..Rasa sunyi dan sepi itulah yang ada di dalam hati.Ayat-ayatnya betul-betul terkena dengan aku.Malah bukan aku saja..mungkin pada setiap orang yang membacanya.. Sangat bagus..Hanya Allah yang mengerti hati-hati kami..

Comments

Popular posts from this blog

7.2.2013

Selamat Kembali..

Sampai Hujung Nyawa..