..i fOlLow U..

Friday, March 12, 2010

Jeram TengKek...









Pada tujuh hari bulan tiga tahun dua ribu sepuluh...saya telah mengukuti satu perkelahan bersama-sama teman-teman VF....pada mulanya hanya kami berempat sahaja yang akan pergi ke Jeram Tengkek,Negeri sembilan....perjalanan agak jauh menghala ke batu kikir..kami....iena,sarsa,hydo,kak aumi bertolak dari shah alam pada jam dua belas tengah hari..sepanjang perjalanan tue,kami cuba menghubungi teman-teman yang lain... man dan pis bersetuju tuk ikut sama...begitu juga ojin yang rajin bekerja pada hari cuti...hehehehe kami berjanji bertemu di stesen petronas matahari height,senawang.. perjalanan kami mengambil masa dalam sejam untuk sampai ke senawang.kami hanya menemui satu tol sahaja untuk ke senawang sebab sarsa membawa kami mengikut jalan kampung..nak bajet la katakan.. kami sampai awal di stesen petronas..sementara menunggu teman-teman lain,kami solat zohor dahulu..kemudian ojin pon sampai,di ikuti dengan man dan pis.... kami meneruskan perjalanan ke sana... sempat juga aku lelap sekejap sebelum sampai ke sana...kami sampai di jeram pada jam tiga ,tiga puluh petang... pada masa nie,tempat letak kereta sudah penuh.terpaksa la menyelit-nyelit di tepi jalan...semua dah sedia nampaknya..kami berjalan dalam masa20minit untuk sampai ke air terjun yang tinggi di situ...kawasan nya amah menyamankan mata yang memandang... SUBHANALLAH.. cantik sekali ciptaan -Nya..setelah sampai,kami membuka bekalan yang di bawa... kak aumi masak nasi ayam serta pulut kuning bersama rendang ayam... sangat lapar ketika itu...masing-masing makan dengan gembira... tiba pula sesi mandi-manda.. dimulakan dengan kak aumi yang memang tak sabar-sabar nak mandi... hehe air terjun sangat sejuk...macam mandi air pancut kat rumah pulak.. tapi nie versi laju punya...ala-ala mengurut belakang kita tau....kami mandi dan berselang seli dengan makan... hari nie xda sorang pon yang diet..hehehe selepas beberapa kali mandi dan makan... hari pon sudah petang.... orang ramai sudah pulang... kami pon menghabiskan bekalan yang ada sebelum pergi menyalin pakaian... agak tidak membahagiakan tue,tandas kat sini kotor...apa boleh buat..masuk jer la untuk salin baju...tak perlu mandi kerana air terjun nie tak melekit macam kat sesetengah tempat yang lain... setelah selesai,acara posing-posing pon bermula..kami semua memakai baju yang berlainan warna.. sangat cantik.. tataplah gambar yang dah terselit tue... kami ak pulang terus..sebaliknya singgah kat JUSCO Seremban 2 tuk makan ais kacang...lepas tue barulah masing-masing pulang...haaaaa...penat jugak....tapi sangat gembira... lain kali boleh pergi lagi...






2 comments:

Aujinz said...

Ayat yang "Takde sorang pun yang diet" tue macam tembak saye jer...

lalalalla

!eNa PnG said...

Ojin....


sy tujukan tuk diri sendiri..:D