moOoOoOoOdy kah Aku???

adoi...apa benda la yang aku nak moodykan nie...
mungkin sebab tanda-tanda nak datang bulan... or monday bluess... atau apa saja yang menganggu fikiran aku nie... alhamdulillah banyak perkara yang berlaku sebulan dua nie... semuanya cuba aku harungi serta tempuhi walaupun peritnya terasa sampai ke tulang sendi hati serta sedikit mengganggu peredaran rutin harianku... aku amat berterima kasih kepada sahabat-sahabat ku yang banyak memberi dorongan serta semagat untuk aku tabah dalam apa jua hal..berita kematian TOK SU, saudara sebelah mak benar-benar aku terasa,apa tidak nya..bila balik kampung mak di Selama Kedah,pasti aku berkunjung ke rumahnya..ada saja yang hendak dijamunya.. maklumlah..sesekali balik kampung,terasa nak makan macam-macam kan... yang pastinya,dah rasa kekurangan bila balik lepas nie... :-s kali terakhir aku jumpa TOK Su iaitu masa Hari Raya Aidilfiri baru nie.. dapat juga aku minta ampun dan maaf dengan dia,walaupun tak da salahnya aku pada dia..sedihnya..dari jauh aku kirimkan Al-Fatihah buat dia di sana..agar rohnya dicucuri rahmat dari yang Maha Esa.. mak memberitahu dia menginggal sorang-sorang,tanpa anaknya di sisi,tanpa sesiapa di sisi...menantunya yang berada di rumah pada waktu itu sibuk melayan karenah anak kecil di luar rumah..tiba-tiba terdengar benda jatuh..rupanya Tok Su yang sudah terlentok di lantai yang beralaskan tikar mengkuang..tanpa sempat sesiapa ajarkan kalimah ALLAH di saat-saat akhir ini...siapa sangka itu lah waktu TERAKHIR buatnya...maka segeralah pulang semua anaknya... sebelum itu sempat dia menginap di semua rumah anak-anaknya,makan makanan masakan anak menantunya..semua hasratnya sudah tercapai agaknya..aku masih sedih... mengenangkan ahli keluarga ku,jika berlaku sesuatu...sempatkah aku meminta maaf,sempatkah aku mengalunkan kalimah ALLAH di telinga mereka...sempatkah aku bersama mereka di saat-saat akhir itu... SEMPATKAH????? namun aku berdoa agar dia aman sejahtera di sana..wahai sahabat.. sedekahkan seberapa banyak doa untuk Junjungan Mulia Nabi Muhammah S.A.W,seluruh keluarga serta umat Islam..sentiasalah kita saling maaf-memaafi agar kita tidak akan menyesal suatu hari nanti..taatilah pesan ibu bapa anda...doakan kebahagiaan mereka di dunia mahupun akhirat.. ingatlah orang tersayang..... terima seadanya.....
bersyukurlah masih ada yang sayang...
*maafkan daku andai pernah aku bersalah...

Comments

Leez said…
Takziah...Innalillah...
Sabar yea dik!!
Aujinz said…
sama sama kita bermaafan..

cik Iena, maaf kalau ade salah silap..

tak yah tunggu raya baru nak mintak maaf..(^_^)
!eNa PnG said…
kak leez..

trima kaseh...
!eNa PnG said…
en Ojin,iena pon nak minta maaf kalo ada salah n silap na..

Popular posts from this blog

Selamat Kembali..

7.2.2013

Sampai Hujung Nyawa..