..i fOlLow U..

Tuesday, February 26, 2013

26.2.2013

Assalammualaikum wbt...
selamat petang...
selamat bekerja...
Akibat kegigihan bekerja,tersungkur jua aku pagi tadi dengan my boipren hijau.. adoiii sengalnya..
aku terjatuh moto pagi tadi dalam k egelapan.. Jalan yang biasa namun terlicin pulak pagi tadi.. Banyak pasir-pasir terbiar kat atas jalan.. padahal bukan bawak laju pon... Alhamdulillah tak teruk mana pon.. Luka sana sikit, luka sini sikit...tapi sangat pedih dan berdenyut-denyut oke... Nasib ada sorang pakcik kebetulan lalu kot belakang berhenti tolong angkat moto yang tergolek sama-sama.. Terima kasih pakcik.. Jasamu di kenang.. Sampai ja wad,aku terus p basuh luka dengan air bersih.. lap kering-kering dan tutup luka dengan gauze. Sebab ada darah. Pesakit dialysis dah mula datang,terus ja sambung buat kerja.Lepas setel pesakit.. barulah aku ke jabatan kecemasan untuk ambil injection sebagai protection.... Telan penadol dan buat kerja seperti biasa. Dorag hairan kenapa aku tak jumpa dr ambil MC.. aku tak suka nak MC saja-saja. lagi pon tak teruk sangat.. Yang mana keje ringan-ringan aku buat la.. yang berat-berat bagi jew kawan-kawan lain yang buat..

Balik rumah teruk jea mandi sebab kena hujan...terus cuci balik dengan ubat..

6 comments:

anyss said...

Assalamualaikum,
Tengok je pun dah terasa pedihnya hu hu huhu daku memang tak tahan dengan sakit

kena mintak petua ni mcm mana nak kebal dgn sakit

!eNa PnG said...

kak Anyss

Waalaikumsalam... hehe nampak luaran sikit jea tue.. tapi kot dalam nie memang la sakit,pedih dan berdenyut-denyut.

Petua nak kebal dengan sakit nie senang jea..
1. fikir luka nie sikit jea.
2.cuci luka sendiri sebab kita tahu tahap kesakitan kita.
3.Makan ubat tahan sakit,tapi jangan bnyk sangat.
4.Rehat secukupnya..

Nao Mei said...

Kalau cik akak...huhu...dah tentu tak tahu nak buat ape..huhu...last-last angkat kaki balik kampung jumpa emak..hehehe

!eNa PnG said...

Nao Mei...


hehehe tue la.. bila kita dah jautuh sure tak tau akbuat apa2 kan..
tapi iena rasa iena oleh bangun lagi. sebab tue la terus jea g keje dan bua rawatan kat sana..

Mohd Selim Zainal said...

Insaallah... lena png lepas nie lagi sihat dan cergas..semua nie kan ada hikmahnya k...
mselim3 doakan agar lena png cepat sihat k....

mselim3

!eNa PnG said...

mSelim..

Terima kasih.. ada hikmah tersembunyi.. mudah-mudahan sy cepat sembuh..amin...