24.1.2013

Hari nie aku telah pon bercuti..Get ready nak p Johor..my bff  Buzu n hubby dia mai amik kat rumah kol 1 lebih.. terus kami bergerak ke Sogo sementara nak tunggu 1 keta lagi ready.Jadi hubby Buzu pon sakan bershopping sebab baju untuk jaan-jalan semua dok ada kat kampung.. Syiok la dia dapat baju baru. Aku dan Buzu p shopping tudung kat Jalan TAR sebelum masuk Sogo. Macam lama tak jalan-jalan ngan mybff..Lepas setel shopping kami makan kat food court..Lepas tue terus bertolak ke arah selatan..

Sampai di Hentian R&R Seremban terserempak pulak dengan mantan si jantung pisang...Huish... memang kalau boleh scan jantung tue memang penuh dengan adrenalin yang melebihi kot.. Dah lamatak jumpa,bila terserempak macam tue,memang confirm la nak luruh jantung.Cakap pon jadi tak betul dalam dok cover-cover..Tanya sikit-sikit,lepas tue kami berpecah..Tiba-tiba hujan sangat LEBAT turn tak berhenti-henti... Ya Allah,Engkau Maha Mengetahui..Aku pon cepat-cepat menuju ke musolla.Terus aku pon banjir sama dalam musolla..Aku mengambil wuduk dan segera solat. Ku panjat doa agar Engkau beri kuatan sepertimana aku dahulu. Agar ia lenyap bersama kenangan-kenangan terdahulu.Amin.. Selesai solat,aku menanti hujan berhenti. Bila hujan mula renyai, au berlari msuk ke dalam kereta.Sungguh mood aku terus melayang entah ke mana..

Dalam perjalanan,aku ditemani dengan novel Awak Suka Saya Tak?.. Lerai la sikit galau di hati nie. Hanya Allah saja yang mengetahui betapa aku tak suka dengan keadaan ini.Tapi kuaggap ni atu ujian untuk menambah kekuatan diri aku.. Terima Kasih Ya Allah,atas bantuanMU aku lebih redha..

Seterusnya kami teruskan perjalanan dan bergerak dua kereta.Kami berhenti di beberapa r&R.. Boleh pula salah seorang dari kami trtinggal menda penting..iaitu PASSPORT.. ohoiiii... dasyat kot.. Jadi satu kereta berpatah balik dan menunggu kawannya datang membawa passport tersebut. Jadi kami terus ke Johor dan sampai di Johor kai terus masuk ke JPO.. 1st time aku masuk situ.Tapi kami ada 1 jam ja nak shopping..Lepas masuk satu outlet ke satu outlet,kami singgah di outlet ESPRIT..wah.. teruja degan 1 sweater ala-ala korean..Jadi aku pon beli lah.. bukan senang nak jumpa kan..lepas tagkap yang mana berkenan,terus ke outlet lain.tapi tak sempat nak pusing-pusing.Semua kdai dah siap sedia nak tutup..Kami terus ke Airport Senai untuk ambil Cik Ieda,siap bawa charger masuk airport sebab batery handfon masing-masing dah nak habis.. sementara tunggu Cik Ieda sampai,kami lepak kat tepi tangga yang ada kepala plug.. Orang lalu lalang siap pandag-pandang jea..20 minit kemudia,Cik Ieda sampai.Kami terus ke kereta dan terus ke Hotel J.A Residence..Check in dan terus nak ke bilik...

Comments

mselim3 said…
x singgah pun johor visit mselim3 hheheh

pls : Anjurkan segmen, harap2 sudi lah join segmen saya nie....k

mselim3

!eNa PnG said…
mselim

napa tak tinggalkan alamat...

insyallah..

Popular posts from this blog

Selamat Kembali..

7.2.2013

Sampai Hujung Nyawa..