..i fOlLow U..

Saturday, March 19, 2011

..Minggu orang kawen jer...

inilah mak pengantin...

Semalam aku sempat singgah rumah mama angkat la kiranya... :) Singgah antar ubat sebenarnya sebelum ke rumah makcik di Taman Selaseh.. Aku di jamu pelbagai jenis makanan.. memang tak boleh nak menghalang la dah kalau orang dah siap suh tapau.. Aku amek jer bawak balik kuih,bengkang roti, masak lemak ayam,nasi serta ikan sambal.. Sampai rumah makcik,pakcik belikan pulak Ikan bakaq.. Pergh... memang lah tak boleh ditahan-tahan lagi...




Nasi memang aku tak sentuh dah semalam... Meratah jer ikan bakaq tue... Sempat lagi melayan FB ngan blog semalam.. upload gambar-gambar member kawen minggu lepas... beshnya minggu lepas.. So pagi nie lepas Solat Subuh,aku sambung tdo balik.. Semalam kan tdo lewat,kira ganti tdo la kejap.. kol 9 aku bangun tuk siap-siap g umah kenduri.. tetiba hujan la pulak.. tak juga dapat pegi awal.. dalam 10.40 pagi aku merempit ke rumah kenduri yang terletak di taman koperasi,Gombak... Tengahari kemudian, hujan lagi sekali.. lupa nak pesan kat tuan rumah supaya membaling baju pengantin di atas bumbung.. Petua orang lama katanya...



Lebat jugak la hujan...jenuh la pengantin nak tunggu hujan benti.. rosak program lain...tepung tawar terpaksa cancel sebab pihak perempuan nak balik cepat... i really like baju pengantin tue...:)warna green mix dengan silver.. :) nanti nak upload pic tue yer..:)



Now tak boleh nak tdo lepas balik dari kenduri.. ape tah yang aku fikir.. HUHuuHUHUHUHUHuuu......

No comments: