@ Penang with Jungle Trekking...


Assalammmualaikum wbt... bersiaran lansung dari rumah dan sedang menyiapkan 1 lagi gubahan bunga tangan.. Jadi nak cerita pasal balik Penang hari tue... Hari Selasa lepas kerja malam aku bertolak balik ke Penang. Macam biasa bus Seasons Express jadi pilihan.. memang x nampak dah bus lain.. Sebabnya dia xberhentibnyk tempat dan cepat sampai Penang.. tu ja matlamat aku... Harga tiketnya RM35.walaupon ada tiket flight yang berharga rm49 boleh ditempah,tapi aku malas nak pergi jauh-jauh ke LCCT naik flight... Jadi aku naik bus lebih senang..
 
Sampai Penang dah petang dah.. sampai rumah terus makan apa yang ada kat rumah..Mak dah masak,aku makan la kan... tak nak la hampakan hati mak aku... memamg sodap... Dah beberapa hari di Penang, Hari Sabtu Intan Mgm ajak p jungle trekking kat Taman Negara Penang.. mula-mula macam tak mau p,tapi...memandangkan lama sangat aku tak  jejak sana.. aku pon setuju nak p.. Intan pick up aku jam 7.20 pagi.. jalan tak jem pagi-pagi cam nie.. Kami singgah p beli kuih untuk sarapan sebelum masuk hutan.. Lepas ready semua,kami pon mulakan perjalanan..

Amik gambaq dulu apa pon....
 
Perjalanan kami ambil masa lebih  kurang 1 jam setengah sebab pancit skit walaupun tak jauh mana perjalanannya.. Siap kasut aku terkeluar tapak-tapak dua-dua belah... Kasut lama la katakan hehehe gagah jea kau redah sampai ke destinasi kami iaitu Monkey Beach.. Best gak.. memang penat skit.. tapi bila dah sampai macam cool jer.. hehehe So Sory buat Adina Deen yea yang xbalik.. kalau dak boleh join kami.. Opss..kami p bertujuh.. kumpulan pertama,Intan,aku,Zaida ngan Adelin,sepupu Intan.. Kumpulan kedua iaitu Adik Zaida dan 2 orang kawann dia.. Sampai sana kami rehat jap,pastu perabih kuih-kuih yang kami beli.. Adik Zaida dan kawan-kawan dia mandi laut... kami tengok ja dan mencuci mata dan sambil berangan hehehehe tu keje aku ok... Syiokkkk dok tepi laut.. Doang siap naik jetski lagi.. huhhhh dorang offer kat kami,tapi tobat aku tak nak naik sebab dulu dah pernah naik,macam aku yang dok dalam air.. huhu penakut air jugak aku nie...
 
Tepat 11.30 pagi kami bersiap-siap nak balik... intan nak p kenduri Marriam dan aku pulak nak ke Bertam. Jadi,adik Zaida dah tempah boat untuk ambil kami... ni la pemandangan kat sekitar pantai..
 
 
 
Semasa perjalanan balik kami dikejutkan dengan kehadiran sekumpulan ikan DOLPHIN.. ulang balik... ikan DOLPHIN oke.. wow..Subhanallah... bestnya dapat melihatnya dari dekat walaupun agak jauh ke tengah laut.. Adik yang bawak boat pon siap berhenti untuk bagi peluang kami melihat dolphin-dolphin tue.... hehehehehehe Kami semua sangat TERUJA oke...! Korang prnah tengok tak ? Kat penang pon ada DOLPHIN... wahhhhhhhh superb kan.... Syukurr....Rezeki kami...Lepas tengok tue,kami pon sampai ke Jeti.. Terima kasih buat adik Zaida sudi belanja kami naik boat... So aku balik dengan kasut yang dah relai.. Nasib baik dah ada kasut spare dalam kereta.. Lepas tukar kasut,aku tinggalkan kat tepi pokok.. Then trus balik rumah dengan bau-bauan yang harum hehehe.. Tq semua...


Comments

Popular posts from this blog

Selamat Kembali..

7.2.2013

Sampai Hujung Nyawa..