Kuih Raya 2012

Kuih raya tahun nie banyak jugak yang dah buat..ataranya Biskut Cornflake Coklat Peanut Butter yang resepi asalnya di ambil dari blog penata brang hantaran yang simple dan cantik Amirul Syafique. Bahan-bahan yang digunakan hanyalah 3 jenis bahan utama iaitu cornflake,coklat dan peanut butter.. siapa saja pon boleh cuba.. dan hasilnya macam nie la...nampah begitu fresh...



Biskut kedua pulak ialah biskut Oreo.. Biskut nie pon sedap juga.. bahan utama ialah tepung,telur oreo,gula kastor dan  baking powder sikit...resepi di ambil mlalui buku Saji...hasilnya seperti dalam gambar dibawah..

yang ke-3 ialah biskut Si Jantung Hati sebab berbentuk love...resepi dari buku Saji juga...hanya menggunakan bahan asas  dan tambahan serbuk badam..


Yang ke-4 ialah Corlflake Madu yang wajib ada pada setiap rumahkan....

Ke-5 adalah biskut Oat rangup yang pada mulanya tidak menjadi mungkin di ebabkan resepi kurang jelas tentang penggunaan oat campuran yang dalam tin atau pun empingan oat yang dibeli dikedai Baked di Sri Gombak..setelah di modified... baru la sempurna...

Ke-6 pula biskut Suji Salju juga di ambil dala buku Saji 2012.. yang nie memang sangat sedap sebab dalamnya inti gajus yag dipanggang dan disaluti gula halus..

Wah..dah 6 jenis rupanya... semua made by saya dan makcik serta 2 orang anaknya...

Anda pula? Beli ke buat jugak?

Comments

Amir Syahir said…
amboi..sedaknya kuih ada flakess..nakk..
!eNa PnG said…
Hiro...


Nok ke..? mai raya umah.. baru dapat merasa kuih ada flakess..

Popular posts from this blog

Selamat Kembali..

7.2.2013

Sampai Hujung Nyawa..