..i fOlLow U..

Wednesday, February 22, 2012

..Jaga-Jaga..

Assalammualaikum wbt dan Salam Sejahtera..

Sebelum nie aku terbaca kisah tentang Diabetis dari blog Mama Orked..katanya keluarga mereka dah ada keturunan kencing manis nie.. So ada kemungkinan beliau jugak akan mengalami masalah yang sama jika tidak dirawat..

Apa yang nak dicelotehkannya ialah tentang diabetis dalam keluarga aku.. Mak aku jugak salah seorang pengidap diabetis.. tapi aku memang selout ngan mak sebab mak betul2 jaga pemakanan dia dan seharusnya makn pon adalah sebahagian dari Kakitangan Kementerian Kesihatan.. Jadinya memang sangat perlu dan wajiblah mak mengambil tahu dan menjaga kesihatan dirinya.. Ubat yang diberi oleh dr semestinya di makan dengan dos,masa yang telah di tetapkan.. Alhamdulillah abah masih sehat dan tidak di diagnos mengalami apa-apa penyakit kronik..

Sekarang nie tengah usahakan agak tak melarat penyakit nie kepada aku.. Alhamdulillah aku telah berjaya menurunkan berat badan kepada berat badan yang sesuai.. badan pon jadi ringan dan dapat mengekalkan kesihatan. Semuanya berpunca dari aku berkenalan dengan produk kesihatan dari Syarikat Zhulian.. Mungkin ada antara anda yang dah lama kenal Syarikat Zhulian tapi kat mengenali produk-produk kesihatannya kan...

Secara berterus terang segala produk yang aku gunakan alhamdulillah HALALAN TOIBA.. mendapat pengikhtirafan halal jakim..dan di fomulakan oleh Prof Dr Azhar Mat Eassa( Pakar Perunding Pemakanan Asia Tenggara) yang paling bagus beberapa killer produk telah mendapat award yang berprestij.. Kompem aku tak ragu-ragu gunakan semuanya...

Sekarang aku berusaha mengekalkan kesihatan ahli keluarga aku sendiri.. aku tak nak mereka sakit dan menyukarkan mereka untuk meneruskaan hidup atau pun melakukan ibadah pada Yang Maha Esa. Insyallah sedikit demi sedikit pnyakit yang menjadi keturunan ini dapat dihalang dari makin teruk... Anda jua pastikan kesihatan diri dan keluarga lebih di utamakan. Ikut saranan dr selain Menggunakan alternatif lain untuk cuma merawatnya.. Ubat bukan penyelesaiannya.. Usaha untuk menghindar lebih baik...

No comments: