ISO 5...Kelebihannya?


rangkaian produk ISO 3,5,7

Assalammualaikum wbt dan Salam 1 Malaysia...

Haaa.... nak kongsi siket tentang stu produk yang saya suka n nak share kepada anda semua yg mungkin ada masalah tentang Sembelit,Buasir atau apa saja masalah tentang usus anda... Jom memahami apa itu kelebihan ISO 5..Nota hasil perkongsian dari Prof Dr Mat Eassa..

Ramai bertanya "apa kelebihan ISO5 berbanding produk fiber lain"?

Jawapannya, ISO5 sudah lengkap mengandungi serat dietari yang larut dan tak larut, juga enzim hidup dari sumber nenas dan betik, juga mengandungi probiotik dari sumber halal. Serat + enzim + probiotik = penjagaan sistem penghadaman yang mantap. Jika tidak kita perlu ambil produk serat + yogurt + produk enzim secara berasingan. Kini tak perlu terlalu banyak produk, sudah ada satu produk yang merangkumi semua ramuan untuk sistem penghadaman.

Satu sacet ISO5 mengandungi 6 gram serat dietari, ~ 200 mg enzim dan melebihi 7 billion bakteria berfaedah. Ambil selalu waktu petang atau dicampur dgn BYoung malam. Buang air waktu pagi, membuang toksin dan melegakan...(Jangan dibawa ke mana-mana)!

Dua puluh tahun kebelakangan ini menyaksikan serat dietari muncul sebagai faktor dietari utama yang menyumbang kepada pencegahan dan penyembuhan penyakit.

Pengambilan kerap serat dietari telah dikaitkan dengan serum kolesterol yang lebih rendah, risiko penyakit jantung yang lebih rendah, penurunan tekanan darah, peningkatan pada kebolehan kawalan berat badan, kawalan glisemik (gula darah) yang lebih baik, penurunan risiko penyakit kanser tertentu (e.g. kolon) dan penambahbaikan fungsi gastrousus.

Terdapat dua jenis serat dietari; larut dan tak larut. Kedua-dua komponen serat dietari yang bersifat larut dan tidak larut ini terdapat dalam ISO5 dan B'Young. Setiap sacet ISO5 membekalkan 6 gram, sementara pengambilan B'Young pagi-petang-malam membekalkan 6 gram. Pihak berkuasa kesihatan mencadangkan pengambilan sekitar 30 gram sehari untuk mencapai tahap kesihatan optimum. Ini bermakna jika B'Young diamalkan setiap hari beserta dengan 2 sacet ISO5, kita sudah memperolehi 18 gram serat dietari sehari (melebihi dari 50 % keperluan). Keperluan selebihnya diperolehi dari sayur-sayuran dan buah-buahan dari makanan harian.

Melalui pengalaman sendiri,sy mengambil ke semua produk nie dan merasakan diri semakin sehat,ringan dan sistem pembuangan lebih baik berbanding sebelum nie.. Selamat Mencuba..

Comments

Popular posts from this blog

7.2.2013

Sampai Hujung Nyawa..

Selamat Kembali..