..i fOlLow U..

Sunday, June 13, 2010

Kepulangan....

Kehadapan rakan-rakan sekalian....

mulai hari jumaat lagi aku dah mula bercuti dan dari hari jumaat sampai la ke hari ahad aku menjadi pengunjung setia pasaraya Queensbay...hari Jumaat.. aku meminta abah menghantar aku dan kakak ke sana.. dalam hujan renyai-renyai aku dan kakak redah gak... basah sikit jer sebab malas mo bawak payung.. so..tujuan nya yang satu tu jerk... nak bli hadiah kat Cik Zaidah... pusing lunya pusing... tak jumpa jugak... last skali.. p kat kedai Nice Day.. ternampak la set mug yang sangat comei.. buleh pakai minum atau buat pasu tanam pokok bunga.. siap boleh gantung lagi... pastu p lepak jap kat J.co donut n coffe...tapau donut sambil minum chocolate blended..sponsered by akak saye...maceh kakak... Keesokan harinya.. Hari Sabtu... dah janji ngan cik Intan Mgm mo p majlis pertunangan cik Timah... kol 11.45 pg..sedara saya dari KL sampai umah plak.. sembang-sembang jap...sambil wat air.. pastu cepat-cepat masuk bilik siap-siap tuk p majlis cik Timah...dalam 12 lebih cin Intan sampai umah..pastuu kami terus g cari kedai kek... tak dak apa nak bg,bagi kek jew la kat cik Timah.. pastue teruskan perjalanan ke Balik Pulau mengikut jalan baru... sempat kami lewati Anjung Indah di mana pesta buah-buahan semestinya raja buah "Durian" yang tengah galak orang cari pada musim kali nie... dah sampai balik pulau,kami terus ke rumah Muliati... dah amek Muliati.. kami terus ke umah cik Timah... kami datang lewat rupanya.. MAAF yea Cik timah..dan TAHNIAH kerana dah menjadi tunangan orang.. semuanya dah selesai pun...keluarga dari pihak lelaki dah beransur pulang... tapi yang beshnya..kami di jamu dengan durian.. baru jer cakap nak makan.. hehehe apa lagi..makan smpai pengsan la jawapnya... tapi baru 5 ulas,aku dah rasa lain macam..panas weh hehehe...intan pun sama..menitik-nitik segala peluh ahahaha.. padan muka kan... pastu baru kami makan nasi kenuri.. lauk kampung yang sememangnya sedap.. nasi lauk ikan kering +nanas,kerabu taugeh,ayam goreng,daging masak tok,sambal belacan serta ulam-ulaman...air sirap dan buah oren.. sungguh kenyang...selepas makan serta bergosip..kami pon meminta diri.. seterusnya aku ke rumah Cik Dila(adek sayam ) tuk tumpang solat... seterusnya ke rumah cik ZAIDAh...kali nie tema warna pink pulak...sesuai sangat baju yang aku pakai hari nie... all pink..:) TAHNIAH jugak buat Pn. Zaidah... semoga menjadi suami isteri soleh dan solehah...Amin.. then.. lepas kenuri kami ke Queensbay tuk menonton wayang...Lagenda Budak Setan... besh jugak..tapi adeh..ramai pulak yang buat hal lam cerita nie...:s


dan hari ini... saya tengah bersiap-siap kelengkapan serta menyusun segala pesanan dari orang kolumpo....antaranya... Belacan dari Pulau Aman kegemaran makcik saya... jeruk kelubi dan salak,Order dari cik wawa.. tempeyek kacang tanah,order dari kawan sekerja saya Cik Ani... dan ole-ole buat sepupu saya iaitu kasut Crocs yg saya beli di QUEENS BAY...kebetulan ada SALE pulak... apa lagie.. kasi borong lew... ;)) sepanjang kat umah nie...owkeh.. mo tido sudah... nanti sambung lagi:)

4 comments:

Aujinz said...

huiishhh...


coti kaaa??

!eNa PnG said...

ojin...


br sudah cuti... dah naek keje pon hari nie...

Marzalina said...

best kan wei lik penang hehehehe

bila lagi mau pulang?

!eNa PnG said...

Intan..

Harap bersabar yea untuk kepulangan seterusnya,akan di beritahu kelak..