Soal Wanita @TVAH

Assalammualaikum wbt.. selamat malam...

Baru balik terawih ker semuanya? bestkan dapat lakukan solat terawih..Tapi aku baru ja pulang dari bertugas..Hari nie berbuka bersama-sama 2 lagi rakan setugas di hospital..Sempat membeli juadah berbuka di sekitar Kg Baru yang senantiasa sesak sepanjang Ramadhan...Alhamdulillah.. Hari bekerja dengan hari yang sangat riang walaupon banyak dugaannya.. Sampai ja rumah terus pergi bersihkan diri dan solat isyak..then duduk depan tv sambil menonton TV Al-Hijrah yang membincangkan tentang PUASA YANG YUK..Hostnya yang sangat berilmu ditambah dengan tetamu jemputan yang memberi hujah dengan penerangan yang jelas dan teruja sangat menyentuh kalbu..terasa menitis air mata sayu.. rasanya aku sorang ja yang berkata demikian,tapi host jua menyebut perkara yang sama... Terima Kasih Ustazah yang dijemput..

Banyak sebenarnya perkara yang simple yang kita rasa tak perlu dititikberatkan sebenarnya memberi impak yang besar dalam menjalani hidup seharian contohnya berkumpul dan kan bersama-sama ada waktu makan,solat berjemaah dan sebagainya. Kadangkala kita alpa dalam melalui setiap perkara yang kita laksanakan dan kurang bertangungjawab pada keperluan membuat perkara tersebut.. Berkaitan bulan Ramadhan ini,sama-sama kita menambah pahala dalam melakukan setiap perkara dengan baik pada setiap masa..Sedang mengingatkan diri sendiri yang mudah alpa dan leka pada sesuatu perkara..

Semoga Allah memperkenankan segala amalan yang kita laksanakan setiap masa terutamanya pada bulan Ramdhan yang penuh rahmat...Laksanakan dengan keTAQWAan yang tinggi dalam mencapai ksempurnaan setiap ibadah kita Insyallah... Lorongkan hatiku,imanku, jiwaku bersama-sama rahmat hidaa-Mu Ya Allah.. Aku Mohon..

Selamat berpuasa semua...

Comments

Popular posts from this blog

7.2.2013

Sampai Hujung Nyawa..

Selamat Kembali..