..Kegunaan Makanan Berfungsi Semasa Berpuasa..

Semasa berpuasa, sumber tenaga dalam badan menurun dengan ketara. Walaupun begitu, potensi tenaga masih terdapat dalam lemak badan. Tenaga ini boleh dilepaskan dari badan dengan memastikan bekalan vitamin dan zat mineral mencukupi. Elok kiranya sebelum imsak satu sacet SSSolution diambil untuk membekalkan sekumpulan vitamin B dan mineral ini. Alternatif lain ialah mengambil 10-15 kapsul spirulina sebelum imsak. Ini kerana spirulina organik adalah kaya dengan vitamin dan mineral semulajadi.

Bulan Ramadan adalah bulan detoksifikasi, dimana pembuangan toksin melebihi pengambilan makanan. Aktiviti detoks ini perlu disokong dengan meneruskan pengambilan B'Young, ISO5 dan air di waktu malam.

Minda perlu suasana tenang untuk melawan nafsu. Ambil memo-complex beserta Royalmix (lesitin), selepas bersahur atau sejurus sebelum masuk waktu Imsak.

Tingkatkan aliran darah ke otak, mata dan keseluruhan badan. Pilih samada ingin mengamalkan i-complex, memo complex atau/dan iso7. Semuanya membantu meningkatkan aliran darah. Darah membawa oksigen, gula dan zat lain untuk digunakan oleh sel badan. Lebih segar sel, lebih bermaya tisu, maka lebih mantap dan lebih "hidup" organ dan sistem badan.



Nota dari Prof Dr Mat Easa.Pakar perunding pemakanan..

Comments

Popular posts from this blog

Selamat Kembali..

7.2.2013

Sampai Hujung Nyawa..