..i fOlLow U..

Thursday, July 28, 2011

..Wajib makan kalau ada kat Penang...

Assalammualaikum wbt dan selamat malam.. hurm.. ada yang tengah tdo kan... ada yang tak reti nak tdo macam iena nie... Balik Penang jer sure program diet dimansuhkan... apa tidak nya,masa nie la kena menikmati makanan yang BEST-BEST belaka.. antaranya...



Pasemboq Padang Kota



Ikan Bakaq @ 3 rasa


Cool Cha di Restoran Kapitan





Nasi Kandaq Penang


Lauk telur sotong n ayam goreng


Yummy... macam mana la nak diet kalau ada kat sini.. semua nak makan... Semalam kami sekeluarga keluar makan kat Bangkok Tomyam... Memang sedap makanan kat sana,kami order ikan siakap 3 rasa,tomyam,sup sayur,ayam goreng gajus,telur dadar,kailan ikan masin.. fuh.. kenyang.. nasi sikit jer,tapi asyik meratah lauk jea la..

Hari nie,tengah hari adik bawa balik Nasi Tomato dari ofis kakak.. bedal lagi tuk makan tengahari.. cuma aku,abah n tok ja ada kat umah..bertambah-tambah tok makan sebab ada buah durian.. pernah makan tak dengan nasi? orang tua-tua memang suka tau.. buah durian makan dengan nasi..dengan pulut tu dah biasa kan...

Malamnya aku dan kak Anne berjumpa di Kapitan Queensbay.. lama sangat tak jumpa..lepak-lepak sambil bergosip n minum teh tarik... syiokkk ooo.... Sembang punya sembang.. ternampak pulak sorang budak yang makin membulat,En.Jaxbell... hehehe tak sangka chek... Sambung gosip la kami bertiga... En.Jax pun minta diri,jauh lg perjalanan katanya..sementara tunggu order utk ditapau, kami sambung sembang.. kalau ada lg sorang mau tak balik jawabnya... lepas order siap, kami pon pulang.. bila pulak nak ketemu lagi... mcm setaun sekali ja jumpa..:D

No comments: