..i fOlLow U..

Thursday, September 23, 2010

...aidilFitrI 2010....

Salam Aidilfitri buat semua rakan-rakan.....selesai sudah kita sebagai umat Islam melaksanakan tanggungjawab sebagai khalifah di Bumi Allah. Sekarang di ikuti pula dengan puasa 6 hari selepas hari raya..:) Alhamdulillah dapat jugak beraya di kampung tahun nie. Walaupun masanya tak begitu lama,tapi amat berpuas hati..Dapat balik ke kampung dua hari sebelum raya memang amat mengujakan..dapat jugak berbuka puasa bersama abah,emak,adik,tok,kakak,serta abang ipar..lepas berbuka puasa di ikuti pula dengan solat tarawih di surau.. Selesai solat,apa lagi..sesi mengemas umah la pulak.. kalau kemas siang-siang lapar pulak kan.... Keesokan harinya, persiapan bahan-bahan untuk buat ketupat,kuah kacang serta rendang ayam tersedia.. lemang pulak,kami beli "LEMANG PAK YA" antara lemang yang terfemes kat penang.


[Hari raya pertama]
Selepas solah subuh.. mandi sunat Hari Raya.. siap-siap untuk ke masjid Solat Sunat hari Raya bahagianya. Bersalam-salaman seisi keluarga... menjamu selera ketupat rendang serta kuih raya..

[nenek tersayang ]

Raya kedua
ayu & me
[raya ketiga]
get ready g kenduri anak kawan abah mahayu talib kat Sg- Petani. Cepat betul sampai jodoh dia :) TAHNIAH pastu singgah open house umah Paksu kat bertam perdana :D
sampai ja umah,terus get ready memasak ngan mak..sedara penuh datang umah malam tue.. mekaseh yea...

Cik nadiah kite nie bertunang hari nie.aku sempat pergi ucapkan TAHNIAH jer.xsempat nak temankan dia pada hari nie.. dah ada yang booking nie. tak lama lagi buleh la makan kenuri lagi...
[Raya keempat]
..Open House uMah saya..
nie la antara tetamu yang hadir...

adik-adik junior S-A-m

sahabat alam maya [VF]

kawan-kawan sekolah menengah
[Raya kelima]
pulang ke ibu kota untuk meneruskan tugas

5 comments:

shamsul said...
This comment has been removed by the author.
shamsul said...

bestnya raya...

!eNa PnG said...

semestinya:)

shamsul said...

bagi saya raya merupakan pelangi di hujung senja...apa pn saya tetap bahagia

!eNa PnG said...

shamsul..


kenapa macam tue?