..Untuk yang ingin mendapatkan ZURIAT dan meningkatkan kesuburan..






Asssalammualaikum wbt.. Salam Sejahtera..




Apa khabar semuanya..? maaf la saya agak sibuk dengan urusan seharian.. Terima kasih pada yang sudi berkunjung ke blog saya..




Di sini saya selaku pengedar barangan kesihatan Zhulian ingin berkongsi info tentang wanita yag masih belum mempunyai zuriat..Dengan pengambilan Spirulina greenlex.




Makanan Lengkap yang Kaya Nutrien

> Setiap tablet mengandungi 200 mg Spirulina platensis Disahkan Organik.
> Spirulina Disahkan Organik.
> Makanan Lengkap Kaya Nutrien dan Seimbang.
> Sistem Kawalan Kualiti yang Ketat.
> Mudah dan Tersedia untuk Dicernakan.




Terdapat satu kajian (Kistanova et al, 2009) menunjukkan keupayaan spirulina menambah prestasi reproduktif pada khinzir hutan yang diternak di Bulgaria. Khinzir jantan baka ini ditugaskan untuk mensenyawakan beberapa puluh ekor khinzir betina, maka amat perlu bagi khinzir ini menjadi sihat dan subur.

Selama 40 hari spirulina telah dibekalkan ke dalam diet enam ekor khinzir jantan, kemudian sperma dikutip menggunakan "artificial vagina" sekali seminggu. Seperti dijangka, khinzir yang diberimakan spirulina menunjukkan isipadu sperma yang lebih tinggi (dari 276 ml ke 307 ml), sementara kepekatan dan daya-gerak (mobiliti) juga meningkat. Lebih hebat lagi, ketahanan hidup (survivability) sperma juga adalah lebih tinggi dalam khinzir yang mengamalkan spirulina (selepas 72 jam, cuma 54 % sperma khinzir biasa masih hidup, sementara khinzir berdietkan spirulina menunjukkan ketahanan hidup sebanyak 65 %).

Eksperimen sebegini mungkin tidak akan dijalankan ke atas manusia disebabkan aspek moral dan keagamaan. Namun, bagi lelaki yang mengingini sperma yang lebih sihat dan subur, eloklah mengamalkan spirulina selalu.



Rujukan

Kistanova, E., Marchev, Y., Nedeva, R., Kacheva, D., Shumkov, K., Georgiev, B. and Shimkus, A.(2009) Effect of the spirulina platensis included in the main diet on the boar sperm quality, Biotechnology in Animal Husbandry, 25(5-6), p 547-557.

untuk tempahan : sila emailkan ke iena_png@yahoo.co.uk . Tinggalkan butir-butir serta no telefon utk dihubungi..

kod : NB 2301 (250tablet ) RM 77
NB 2302 (1200 tablet) RM 322
bayaran pos adalah percuma..

Sayangi anugerah SIHAT yang ALLAH beri pada kita untuk melaksanakan tanggungjawab sebagai khalifah di muka bumi..:)

Comments

Popular posts from this blog

Selamat Kembali..

7.2.2013

Sampai Hujung Nyawa..