19.1.2013

Izinkan saya merindui awak, mengingai awak, mencintai diri awak.
Kita tidak ditakdirkan bersama di dunia ni.
Semoga di akhirat kelak, kita akan menjadi pasangan suami isteri.

Maafkan saya kerana mencintai diri awak.
Saya tidak akan melupakan awak.
Tidak akan selama-lamanya.
Saya bahagia mencintai awak.
Mencintai awak secara diam-diam.
Mencintai seseoang yang tidak tahu dirinya dicintai.

Biarkan saja ia menjadi rahsia dalam hatiku.
Tiada siapa yang tahu.
Tiada siapa yang perlu tahu kerana satu dosa mencintai hak orang lain.
Selagi ia tidak terluah,selagi itulah ia bukan dosa.
Aku bahagia dan tenang dengan cara ini.
Walau berada di daerah yang sama.
Tidak sekali-kali aku berbuat demikian.
Tidak akan lukakan hati perempuan sebaik dia.

Kata-kata ini adalah petikan dari novel Awak Suka Saya Tak..
Namun ia juga pernah terjadi pada diri aku..
Bebas mencintai sesiapa tanpa aku luahkan..
Memang bahagia dengan cara ini kerna aku tahu cinta aku hanya dari pihak aku..
Namun sampai bila..

Benarkah kawan baik sukar untuk menjadi kekasih?
Dulu aku tidak percaya dengan soalan ini..
Namun setelah aku ketahui,ianya sukar terjadi pada diri aku..
Tidak pula pada sahabat aku yang lain,
Mungkin bercinta dari sekolah hingga ke jinjang pelamin..
Syabas untuk mereka..

Kini aku sedar..dicintai harus sebelum kita mencintai dirinya..
Andai itu pasti, lorongkanlah ia ke jalan bahagia..
Andai itu takdir untuk ku..
Pasti akan ku setia hingga hujung nyawa...

p/s : korang pernah rasa tak?

Comments

Popular posts from this blog

Selamat Kembali..

7.2.2013

Sampai Hujung Nyawa..